Bağımlılık Danışmanlığı

Bağımlılık Terapisi/ Bağımlılık Danışmanlığı Nedir?

Tüm bağımlılıklar, acıyla baş etme/ acıya son verme girişimleridir. Zararlı sonuçlarına rağmen bağımlılığın devam ettirilmesi, sürecin sıklıkla bir parçasıdır. Bağımlılık bir irade bozukluğu değil, beyin hastalığıdır. Zira, bağımlılığa eşlik eden davranışlar kişinin beyin yapısı üzerinde birtakım değişiklikler meydana getirir. Bu anlamda, bağımlı bireyleri ''irade'' kavramı üzerinden yargılayıp damgalamak oldukça yanlış ve zarar vericidir. En nihayetinde bağımlı bireyler, hayatlarında yaşantıladıkları anormal, yıkıcı veya travmatize edici yaşantılarla baş etmeye çalışan kalbi olan normal kimselerdir.

Bağımlılık terapisi, kişinin acısına kapsayıcı bir ortam sunmayı, yaşamak istediği hayatın önündeki engelleri kaldırmayı hedefleyen bir yaklaşımla süregiden ve özellikle bağımlılık alanında yetkin olan bir psikoterapist tarafından yönetilmesi gereken bir hizmettir.

Bağımlılık Terapisi Hangi Alanlarda Etkilidir?

• Alkol Bağımlılığı
  • Madde Bağımlılığı
  • Sigara Bağımlılığı
  • Kumar Bağımlılığı
  • Yeme Bağımlılığı
  • İnternet Bağımlılığı
  • Oyun Bağımlılığı
  • Mastürbasyon Bağımlılığı
  • Seks Bağımlılığı

Bağımlılık Terapisinin Kapsamı Nedir?

1. Tedaviye başvuran bireyin terapiden beklentileri anlaşılarak hedefler belirlenir.
  2. Terapist ile danışan arasında güvene dayalı, şeffaf, şefkatli bir ilişki kurulması esasdır.
  3. Kişiyi bağımlılığa yönelten içsel yaşantılar (örneğin suçluluk, başarısızlık, değersizlik vb.) ve ortamlar (arkadaş grupları) anlaşılır, tekrar kullanmayı önleme stratejileri belirlenir ve nüksü önlemek hedeflenir.
  4. Yapısı gereği uzun sürebilen bir süreç olabileceği gibi bebek adımlarıyla ilerlemek ve iyileşmeye yönelik her adımı pekiştirmek hayati önem taşır. Bu bağlamda kişinin iyileşmeye yönelik kararlılığı değerlendirilir ve bu kararlılığı arttırmak amaçlanır.
  5. Bağımlılıkla birlikte gelişen sorunların (kaygı bozukluğu, depresyon, cinsel problemler vb.) iyileştirilmesi de sürecin bir parçasıdır.
  6. Bağımlılığın biyo-psiko-sosyal bir yapı olması sebebiyle gerekli durumlarda ve danışanın da rızası olması halinde bağımlılık terapisiyle eş gidecek bir ilaç tedavisi kurgulanması için hekim yönlendirmesi yapılır.

En nihayetinde bağımlılık bir baş etme stili, dolayısıyla sonuçtur. Bizim derdimiz, kişiyi bu sonuca götüren yaşantıları keşfetmek ve bu noktalara tabir-i caiz ise pansuman yapabilmektedir.

Ulaşmak, paylaşmak ve destek almak için çekinmeyin.

Sevgilerimle,

Klinik Psikolog Sedef Kılıç